آیا می توانید ایمپلنت های دندانی با از دست دادن استخوان شدید داشته باشید؟
نوشته شده توسط : میثم اکبری

بله، افرادی که دچار تحلیل استخوان شدید هستند واجد شرایط دریافت ایمپلنت دندان هستند. در بسیاری از موارد، این کار را می توان بدون روش های طولانی پیوند استخوان انجام داد. یک جراح دهان واجد شرایط قبل از توصیه محلول ایمپلنت دندانی، فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرد. برخی از این عوامل عبارتند از: تعداد دندان هایی که باید تعویض شوند، علت از دست دادن استخوان بیمار، میزان تحلیل استخوان و در چه ناحیه ای از فک رخ داده است.

بسیاری از افراد از نوع خاصی از از دست دادن استخوان در زیر خط لثه رنج می برند. این اغلب به دلیل بیماری پریودنتال است. کسانی که از این نوع از دست دادن استخوان رنج می برند، همگی با اثرات جدی آن بر سلامت و کیفیت زندگی خود آشنا هستند. کسانی که از تحلیل استخوان شدیدتر رنج می برند، اغلب مشکلات سلامت دهان و دندان نیز دارند که به لیست مشکلات پزشکی اضافه می شود. درد یا ناراحتی در هنگام غذا خوردن می تواند باعث شود بیماران از سوء تغذیه رنج ببرند و سلامت کلی آنها را بدتر کنند.

هنگامی که فردی با دندان های خود مشکل دارد، پزشکان اغلب توصیه می کنند ایمپلنت دندان را توصیه کنند. بیماران مبتلا به از دست دادن استخوان شدید در فک، استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت های سنتی ندارند تا به طور ایمن جاسازی شوند. به این بیماران اغلب گفته می شود که واجد شرایط ایمپلنت نیستند. خوشبختانه هنوز تکنیک‌هایی وجود دارد که کاشت ایمپلنت را حتی با کمبود استخوان در فک ممکن می‌سازد. یکی از این گزینه‌ها استفاده از ایمپلنت‌های زیگوماتیک است که می‌تواند به بیمارانی که از کاهش قابل توجه استخوان رنج می‌برند کمک کند تا کیفیت زندگی خود را به حالت عادی بازگردانند.

توسعه، ساختار و استفاده از ایمپلنت های زیگوماتیک
ایمپلنت های زیگوماتیک، ایمپلنت های دندانی هستند که در ناحیه ای جداگانه از ساختار استخوانی بیمار قرار می گیرند. در حالی که از دست دادن استخوان ممکن است برای استفاده از روش مرسوم کاشت آنها در استخوان مستقیماً زیر خط لثه بسیار زیاد باشد، ایمپلنت‌های زیگوماتیک به سادگی ایمپلنت‌ها را در مکان دیگری قرار می‌دهند.

برای افرادی که واجد شرایط هستند، این یک پروتز ثابت است که می تواند برای کمک به بیمارانی که از تحلیل استخوان رنج می برند، قرار داده شود. بیمارانی که قبلاً می‌خواستند ایمپلنت‌های دندانی داشته باشند ممکن است شنیده باشند که می‌توانند از مجموعه‌ای از پیوندهای استخوانی برای بازگرداندن بخش عمده‌ای از ساختار استخوانی از دست رفته خود استفاده کنند، که اجازه می‌دهد ایمپلنت‌ها پس از اتمام این سری از عملیات‌های اضافی قرار داده شوند. متأسفانه، این اغلب به چندین روش نیاز دارد که می تواند احتمال عوارض جانبی و عوارض را افزایش دهد. با قرار دادن ایمپلنت در زیگوما، به بیماران یک گزینه جایگزین برای مجموعه ای از روش های مورد نیاز برای تکمیل پیوند استخوان داده می شود.

مزایای عملکردی استفاده از ایمپلنت زیگوماتیک
قرار دادن ایمپلنت زیگوماتیک مزایای زیادی دارد. فقدان فشرده سازی بافت نرم در این ناحیه از صورت وجود دارد، به این معنی که برای بیمار بسیار راحت تر از پیوند استخوان خواهد بود. این به این دلیل است که ایمپلنت‌ها برای پشتیبانی ساختاری به بافت نرم تکیه نمی‌کنند و هر عامل فشاری را که ممکن است با گزینه‌های دیگر وجود داشته باشد از بین می‌برد. علاوه بر این، هنگامی که کسی صحبت می کند، سیستم پشتیبانی ساختاری حرکت نمی کند. این به افراد اجازه می‌دهد راحت‌تر و با اعتماد به نفس صحبت کنند، که منجر به بهبود کلی عزت نفس می‌شود.

با انجام یک روش کوتاه‌تر با بازدیدهای کمتر، این به معنای زمان کمتری در مطب و روزهای غیبت کمتری است. مطالعات تکمیل شده نشان می دهد که به نظر می رسد ایمپلنت های زیگوماتیک به طور کلی دارای سطح عملکرد بالینی مشابهی در مقایسه با ایمپلنت های سنتی هستند. جایگزینی سریع‌تر برای کاشت ایمپلنت به معنای بازگشت سریع‌تر به کیفیت زندگی عادی است.

مزایای جراحی کاشت ایمپلنت در زیگوما

ایمپلنت‌های زیگوماتیک در چند دهه گذشته به دقت اصلاح شده‌اند تا عملکرد آن‌ها را هم در حین جراحی و هم پس از آن بهبود بخشد. این ایمپلنت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در ناحیه زیگوم صورت لنگر می‌اندازند، و گزینه‌ای موثر برای درمان افرادی است که دچار تحلیل استخوان شده‌اند که ممکن است بسیاری از افراد را از دریافت ایمپلنت‌های دندان سنتی بازدارد. ایمپلنت های زیگوماتیک دارای بدنه ایمپلنت بدون نخ هستند که به گونه ای مهندسی شده است که با بافت نرم این ناحیه به خوبی کار کند.

مزایای متعددی از این ایمپلنت های زیگوماتیک برای روش های جراحی و بهبودی وجود دارد. اول اینکه این ایمپلنت ها دارای درجه بالایی از ثبات اولیه هستند. این برای عملکرد آنها مهم است. در مرحله بعد، این ایمپلنت ها به خوبی با بافت نرم بدن تعامل می کنند و احتمال عوارض یا ناراحتی بعد از عمل را کاهش می دهند. در نهایت، این ایمپلنت ها دارای یک جفت زاویه هستند که به رویکرد جراحی کمک می کند. همه این مزایا هم برای متخصصان پزشکی و هم برای بیماران حیاتی است و نشان دهنده برتری نسبت به سری سنتی پیوند استخوان است.

درمان انتخاب برای بهبود کیفیت زندگی
همانطور که تحقیقات بیشتری در مورد استفاده از این ایمپلنت های دندانی زیگوماتیک انجام شده است، آنها به سرعت به استاندارد طلایی درمان برای کسانی تبدیل شده اند که از تحلیل استخوان رنج می برند که قبلا تصور می شد از معرفی ایمپلنت های دندانی سنتی جلوگیری می کند. بدون این گزینه جدید ایمپلنت دندان، بیماران بی‌شماری باید ماه‌ها برای کاشت‌های خود منتظر بمانند و تحت یک سری روش‌های تهاجمی و ناخوشایند پیوند استخوان قرار بگیرند تا به افزایش حجم استخوان در صورت کمک کنند تا بتوان ایمپلنت‌های دندانی معمولی را قرار داد.

اکنون با گزینه ایمپلنت زیگوماتیک، بیماران می توانند از این پیوندهای دردناک اجتناب کنند. این به معنای زمان درمان بسیار کوتاه تر همراه با بهبود نتایج جراحی، عملکرد و زیبایی است. در نتیجه، ایمپلنت های زیگوماتیک راهی برای بهبود کیفیت زندگی بیماران ارائه می دهند. این ایمپلنت‌ها همان مزایای ایمپلنت‌های سنتی دندان را به بیماران ارائه می‌دهند و بیمار می‌تواند به این روش درمان کند. پس از پایان عمل، بیماران دیگر ناتوان دهانی ندارند. این ایمپلنت ها می توانند بسیاری از مشکلات اجتماعی، عملکردی و روانی ناشی از تحلیل فک بالا را درمان و از آن پیشگیری کنند. به یک معنا، گزینه های درمانی زیگوماتیک کیفیت زندگی فرد را به حالت عادی باز می گرداند. در نتیجه، بیماران بیشماری قبلاً از این گزینه درمانی بهره مند شده اند.





:: بازدید از این مطلب : 616
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: